سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

پاورپوينت آزمون اندريافت موضوع بزرگسالان

پاورپوينت آزمون اندريافت موضوع بزرگسالان

پاورپوينت آزمون اندريافت موضوع بزرگسالان در 33 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي


مشخصات فايل

تعداد صفحات 33
حجم 4063 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي pptx
دسته بندي پاورپوينت


توضيحات كامل

پاورپوينت آزمون اندريافت موضوع بزرگسالان در 33 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي

 

فهرست مطالب

مقدمه

مبناي نظري آزمون

مقايسه آزمون T.A.T با رورشاخ

انتخاب كارت‌هاي مورد اجرا

دستورالعمل اجرا

روش‌هاي ثبت پاسخ‌ها آزمودني

توصيف كارت‌ها

 

بخشي از متن

مقدمه

آزمون T.A.T(اندريافت موضوع بزرگسالان) در سال ۱۹۳۵ به وسيله مورگان(Christina Morgan) و موري(Henry Murray) در دانشگاه هاروارد امريكا ساخته شده است، مثل آزمون رورشاخ، در فعاليت‌هاي كلينيكي مورد استفاده فراوان قرار گرفته است. آزمون T.A.T، بهتر از هر آزمون ديگر مكانيسم فرافكني را وارد عمل مي‌كند و مخصوصا نيازها و تمايلات جسمي و رواني آزمودني‌ها را منعكس مي‌سازد (گنجي و ثابت، ۱۳۸۰).

اين آزمون شامل ۳۱ كارت است كه ۳۰ كارت آن تصاوير مختلفي از صحنه‌هاي زندگي و يك كارت سفيد است. از اين ۳۰ كارت، ۱۰ كارت مخصوص خانم‌ها، ۱۰ كارت مخصوص آقايان، و ۱۰ كارت بين خانم‌ها و آقايان مشترك است. در پشت هر كارت شماره و حرفي نوشته شده است كه شماره مربوط به هر كارت است كه تا ۲۰ شماره وجود دارد. حرف پشت كارت نشان دهنده ويژگي‌هاي سني و جنسي افرادي است كه مي‌توان اين آزمون را روي آنها اجرا كرد.

كاربرد عمده اين آزمون براي تعيين نيازها و فشارهاي دروني آزمودني هاست. از سوي ديگر با كمك آزمون TAT مي توان اطلاعاتي را در زمينه هاي مربوط به ميزان توانايي آزمودني در واقعيت سنجي، ميزان سطح قضاوت، ميزان كنترل سائق ها و تكانه هاي آزمودني، ميزان سطح توجه، ميزان تمركز، سطح استدلال انتزاعي و انواع مكانيسم هاي دفاعي كه آزمودني از آنها استفاده مي نمايد را بدست آورد.

مبناي نظري آزمون

هنري موري نظريه نياز ـ فشار را در سال ۱۹۳۸ در كتاب سيري در شخصيت منتشر ساخت. او در اين كتاب برخلاف نظر رفتارگرايان كمتر به رفتارهاي قابل مشاهده توجه دارد و بيشتر به عوامل و انگيزه‌هايي كه اين رفتارها را به وجود مي‌آورند اهميت مي‌دهد. بنابراين نظريه او را مي‌توان يك نظريه انگيزشي دانست كه نيازها و فشارها دو عامل مهم اين نظريه هستند. مي‌توان نياز را يك پديده فرضي دانست كه به واسطه مشاهده رفتارهاي عيني و مشهود، فرض وجود آن قطعيت مي‌يابد. نياز در نظريه موراي همان نقش ‌انگيزه در نظريه ساير روان‌شناسان را دارد. موري معتقد است كه نياز نوعي انرژي است كه البته ماهيت بيوشيمي آن زياد مشخص نشده است ولي به واسطه بعضي شرايط جسماني و يا عوامل عاطفي برانگيخته مي‌شوند(منتظر فرج، ۱۳۵۶).

موراي نيازها را به دو دسته تقسيم مي‌كند: ۱) نيازهاي اوليه ۲) نيازهاي ثانويه.

او ۱۳ نياز اوليه يا فيزيولوژيك را نام مي‌برد مانند: نياز به هوا، آب، غذا، جنسي، دفع، دوري از درد و… و نيازهاي ثانويه يا روان‌شناختي را ۲۸ مورد شمرده است، مانند: نياز به پيشرفت، اكتساب، پرخاشگري، سازندگي، جبران، سلطه، شهرت، فهميدن، پيوندجويي، مهرورزي، پيروي، مهرطلبي، خودمختاري، تفسير، ماجراجويي، تهييج، سرگرمي، خواري طلبي، اجتناب از سرزنش، شناخت، آسيب‌گريزي، ضبط و نگهداري، خرد كردن و…

 موري معتقد است كه نيازها در هر فردي بنا به عواملي و از همه مهم‌تر، عواملي محيطي به اشكال گوناگون ظاهر مي‌شوند، در فردي نياز به احساس برتري و در ديگري پيشرفت فردي تظاهر مي يابد. نيازها مي توانند در افراد با هم در تضاد باشند و ناراحتي‌هايي را سبب شوند و يا نيازها ممكن است در افراد روي اشياء و چيزها تمركز پيدا كنند كه آن چيز نياز خوش‌آيندي را برانگيزاند.

و ...


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.