جمعه ۱۳ تیر ۰۴

پاورپوينت نظريه نمونه گيري محرك ويليام كي استيس

پاورپوينت نظريه نمونه گيري محرك ويليام كي استيس

پاورپوينت نظريه نمونه گيري محرك ويليام كي استيس در 39 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي


مشخصات فايل

تعداد صفحات 39
حجم 4214 كيلوبايت
فرمت فايل اصلي pptx
دسته بندي پاورپوينت


توضيحات كامل

پاورپوينت نظريه نمونه گيري محرك ويليام كي استيس در 39 اسلايد بسيار زيبا و قابل ويرايش آماده ارائه با اسلايدشو با فرمت pptx و رعايت تمامي استانداردهاي زبان فارسي

 

فهرست مطالب

مقدمه

نظريه نمونه گيري محرك ويليام كي استيس

الگوي يادگيري ماركوف استيس

آزمايش جفت هاي متداعي

استيس و روان شناسي شناختي

اهميت حافظه

الگوي آرايش شناختي: رده بندي و طبقه بندي

نظريه نمونه گيري

ديدگاه استيس درباره تقويت

يادگرفتن يادگيري

جايگاه فعلي الگوهاي رياضي يادگيري

ارزش يابي از نظريه استيس

خدمت ها

انتقاد ها

 

بخشي از متن

مقدمه

استيس سال 1919 در مينه اپوليس واقع در مينه سوتا متولد گرديد. وي از دانشگاه مينه سوتا فارغ‌التحصيل شد. در آنجا دانشجوي اسكينر بود. بعد از گرفتن دكترا، به دانشگاه اينديانا رفت. وي پس از بازگشت از ارتش آمريكا در پايان جنگ جهاني دوم، موقعيت حرفه‌اي‌اش را به‌عنوان يكي از بانيان نظريه رياضياتي يادگيري مستحكم ساخت.

با ظهور كامپيوترهاي داراي سرعت و ظرفيت بالا، مدل استيل، اساس هوش مصنوعي شد. استيل از دانشگاه اينديانا به دانشگاه استنفورد رفت و ازآنجا به دانشگاه را كفلر در نيويورك عزيمت كرد و سرانجام به دانشگاه هاروارد رفت و دوباره با اسكينر همكاري را از سر گرفت.

بعد از بازنشستگي از هاروارد به بلومينگتون واقع در ايند يانا بازگشت و به فعاليت‌هاي خود ادامه داد. يكي از بارزترين فعاليت‌هاي استيس در نظريه يادگيري، مدلي است كه از هوش ارائه داد. كه در آن نرخ تغيير در دانش انسان را برابر با نتيجه هوش او و تفاوت بين سطح فعلي دانش و آگاهي‌شان دانست.علت شهرت استيس نظريه آماري يادگيري اوست

استيس در سال 1997 مدال علم را كه بالاترين افتخاري است كه از سوي بنياد ملي علم به كسي داده مي‌شود دريافت كرد. در حكم اين جايزه آمده است:”براي نظريه‌هاي بنيادين مربوط به شناخت و يادگيري كه زمينه‌ي روانشناسي آزمايشي را تغيير داد و به علم شناختي كمي منجر شد. روش‌هاي پيشگام او درباره‌ي الگوهاي كمي و تأييدش بر دقت و استواري علمي معياري شد براي علم روانشناسي جديد نظريه استيس را مي‌توان كوششي براي كمي كردن نظريه گاتري دانست. نظريه گاتري به‌گونه‌اي فريبنده ساده به نظر مي‌رسد؛ پاسخ‌ها در يك كوشش واحد به محرك‌ها پيوند مي‌خورند. وقتي‌كه شخص به طرح پرسش درباره‌ي آن مي‌پردازد، مثلاً اينكه ماهيت يك محرك به‌تفصيل چيست، به‌زودي متوجه مي‌شود كه اين نظريه بسيار پيچيده‌تر از آن است كه نخست به تصور درمي‌آيد. استيس اين پيچيدگي را موردپژوهش قرار داده و مدلي را ارائه كرده است كه به‌خوبي روشنگر مطلب است.

نظريه نمونه گيري محرك: ويليام كي استيس

استيس نظريه نمونه گيري محرك را مطرح ساخت كه فرضيات اين نظريه به شرح زير مي باشد.

فرض يك. موقعيت يادگيري شامل تعدادي زياد اما محدود از عناصر محرك است. اين عناصر شامل چيزهاي فراواني شامل شرايط آزمايشي چون نور، رنگ، منظره، اهرم در جعبه اسكينر يا گذرگاه ماز T شكل يا محرك هاي در حال تغيير مثل رفتار آزمايشگر، دما، صداهاي اضافي داخل و خارج اتاق، شرايط دروني مانند خستگي يا سردرد هستند كه آزمودني در آغاز يك كوشش آزمايشي آنها را تجربه مي كند. همه اين عناصر محرك بر روي هم با علامت S نشان داده مي شود.

فرض دوم. همه پاسخ هايي كه داده مي شود به يكي از ۲ طبقه زير تعلق ميگيرد:

          اگر پاسخ همان است كه آزمايشگر انتظار دارد به آن پاسخ A1 گفته مي شود.

          اگر پاسخ چيزي به غير از پاسخ مورد انتظار آزمايشگر باشد نادرست است و A2 نام دارد.

فرض سوم. همه عناصر در S يا به A1 و يا به A2 متصلند. يك موقعيت همه يا هيچ است: همه عناصر محرك در موقعيت يادگيري يا به پاسخ مورد نظر يعني درست A1 يا به پاسخ نامربوط يعني غلط A2 شرطي شده اند. عناصر شرطي شده به A1 پاسخ هاي A1 را فرا مي خوانند و عناصر شرطي شده به A2 پاسخ هاي A2 را ايجاد مي كنند.

فرض چهارم. يادگيرنده تنها بخش كوچكي از محرك هاي موجود در هر كوشش را تجربه مي كند و فرض بر اين است كه حجم نمونه در تمام مدت آزمايش ثابت باقي مي ماند. مقدار ثابت S كه در آغاز هر كوشش يادگيري تجربه مي شود با علامت تتا Ө نشان داده مي شود.

فرض پنجم. وقتي كه پاسخي رخ مي دهد يك كوشش يادگيري خاتمه ميابد.

فرض ششم. از آنجا كه در پايان يك كوشش يادگيري تتا به S باز مي گردد و از آنجا كه تتا نمونه گيري شده در آغاز يك كوشش يادگيري جنبه تصادفي دارد، نسبت عناصر شرطي شده به A1 در S در آغاز هر كوشش جديد در عناصر تتا منعكس خواهد شد.

هم استيس و هم حال فرض مي كنند كه در مراحل اوليه آزمايش يادگيري بيشتر از مراحل بعدي يادگيري انجام مي شود.

و ...


توضيحات بيشتر و دانلود



صدور پيش فاكتور، پرداخت آنلاين و دانلود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.